Friday September 6, 2024 07:00 - 15:00 CEST
Takiej wycieczki jeszcze nie było.
Wyprawa górska z Moniką Witkowską i Keen - Z Bielic do repliki dawnej wieży na Śnieżniku - Dalimilova rozhledna!
A na szczycie Monika Witkowska czytać będzie fragmenty swojej najnowszej, biorącej udział w naszym konkursie KSIĄŻKA ROKU 2024" - publikacji.

Miejsce zbiórki: Parking dla narciarzy biegowych - Bielice
Link do lokalizacji: https://maps.app.goo.gl/aY2nMxGMGsdXgwMp8
Godzina zbiórki: 06.45
Planowany czas wycieczki: 7-8 h
Ze względu na przygraniczny przebieg trasy, proszę zabrać ze sobą dowód osobisty.
Wycieczkę rozpoczynamy od parkingu dla narciarzy biegowych w górnej części wsi Bielice. Trasa o długości prawie 22 km, poprowadzona została po szlakach turystycznych, drogach szutrowych, wzdłuż granicy a także przez miejsca obfitujące w piękne panoramy górskie. Przejdziemy przez najdziksze odcinki Gór Bialskich i czeskich Rychlebskich Hor. Odwiedzimy czeskie kultowe schronisko Paprsek, słynące z najlepszych w Republice Czeskiej knedli z jagodami oraz wejdziemy na pięknie położoną na Górze Vetrov Dalimilova Rozhledna, będącą repliką poniemieckiej wieży na szczycie Śnieżnika zburzonej w 1973 roku. Trasa do łatwych nie będzie należała ale warto ją przejść, chociażby z uwagi na walory kulinarne i widokowe oraz ze względu na towarzystwo Moniki Witkowskiej.
Wycieczkę rozpoczynamy idąc w górę Doliny Białej Lądeckiej wzdłuż niebieskiego szlaku turystycznego, po chwili skręcamy w prawo ostro do góry do Drogi Rezerwatowej. Jest to jedna z Pętli biegówkowych, wykorzystywanych przez narciarzy zimą. Po dojściu do skrzyżowania skręcamy w lewo i nadal idąc pod górę, już drogą o nazwie Dukt nad Splawami dochodzimy do zielonego szlaku turystycznego, który prowadzi na Rudawiec, szczyt należący do Korony Gór Polski. Wchodzimy w leśną wąska ścieżkę, która prowadzi nas przez rezerwat ponad 200 letnich drzew o nazwie Puszcza Śnieżnej Białki. Jest to jeden z ładniejszych odcinków na trasie. Po dojściu do granicy Państwa, skręcamy w lewo i dalej wzdłuż czeskiej trasy narciarstwa biegowego, granicą idziemy w kierunku niebieskiego szlaku turystycznego prowadzącego z Bielic do schroniska Paprsek. Po dotarciu do schroniska warto zatrzymać się w nim na odpoczynek i spróbowanie czeskich smakołyków. Od schroniska schodzimy w dół do parkingu przy wyciągu narciarskim w miejscowości Velke Vrbno skąd podchodzimy do wieży widokowej na Górze Vetrov. Roztocza się stąd piękna panorama na Masyw Śnieżnika i Masyw Wysokiego Jesennika z Pradziadem (z charakterystyczną wieżą). Wstęp na Dalimilova Rozhledna jest płatny, płatność kartą. Przy wieży znajduje się małe schronisko gdzie można napić się dobrego czeskiego piwa lub skorzystać z toalety.
Po zejściu z wieży udajemy się w drogę powrotną idąc w górę w kierunku schroniska Paprsek niebieskim szlakiem turystycznym a po dotarciu do kapliczki przy schronisku skręcamy w lewo i idziemy czerwonym szlakiem w kierunku kolejnego schroniska o nazwie Nedweda Bouda. Od tego miejsca idziemy cały czas pod górkę szutrową drogą aż do skrzyżowania pod Rudawcem i dalej już trasą narciarstwa biegowego pn. Wielki Szengen. Po przejściu przez granicę i dotarciu do Duktu nad Splawami skręcamy w lewo w kierunku Przełęczy Suchej by po 300 metrach skręcić w prawo do Czarnego Duktu, którą to drogą, po kilku kilometrach idąc wzdłuż malowniczej Doliny Bielawki docieramy do miejsca startu czyli górnego parkingu dla narciarzy biegowych w Bielicach. Tutaj kończymy naszą Pętlę.
Trasa 21,6 km
Autor trasy: Paweł Dywański, przewodnik sudecki.
Koordynator wycieczek: Mateusz Kurdziel +48 608 361 372
Kontakt do przewodnika: Jola Nowak ‭+48 605 498 236‬
Udział: w celu wzięcia udziału w wyprawie, trzeba posiadać bilet na dany dzień festiwalu – karnet lub bilet jednodniowy.
Zapisy: bit.ly/aktywnyFestiwalGorski
Goście Sponsorzy
avatar for KEEN

KEEN

Markę Keen założono w styczniu 2003 w Kalifornii. Misja Keen zawsze była jasno określona - tworzyć najwyższej jakości produkty, uczciwie, odpowiedzialnie i w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Zaczęło się od sandałów, rozpoznawanych przez swój hybrydowy design i opatentowany... Read More →

Friday September 6, 2024 07:00 - 15:00 CEST
Śnieżnik Kłodzki
Feedback form is now closed.

Sign up or log in to save this to your schedule, view media, leave feedback and see who's attending!